Нормативно-правова база
- Постанова КМУ від 15.08.2011 № 872 "Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах"
- Постанова КМУ від 12.07.2017 № 545 " Про затвердження Положення про інклюзивно - ресурсний центр"
- Постанова КМУ від 14.02.2017 № 88 " Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами"
- Постанова КМУ від 26. 10. 2017 № 753 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2003 № 585"
- Постанова КМУ від 15.11.2017 № 863 " Про внесення змін до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами"
- Постанова КМУ від 09.08.2017 № 588 " Про внесення змін до порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах"
- Наказ МОН України від 21.12.2009 р № 1224 «Про затвердження Положення про спеціальні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітніх навчальних закладах»
- Наказ МОН України від 14.06.2013 р. №768 "Про затвердження плану заходів щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі дітей-інвалідів"
- Наказ МОН України від 12.04.2013 р. №1/9-281 "Про організацію роботи з дітьми, що мають особливі освітні потреби"
- Наказ МОН України від 30.12.2014 №1547 "Про затвердження Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти"
- Наказ МОН України від 12.01.2016 № 8 "Про затвердження Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах"
- Наказ МОН України від 22.04.2014 №504 " Про затвердження Типових навчальних планів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку"
- Лист МОН України від 26.07.2012 № 1/9-529 "Про організацію психологічного та соціального супроводу в учмовах інклюзивного навчання"
- Лист МОН України від 18.05.2012 № 1/9-384 "Про організацію інклюзивного навчання в загальноосвітніх школах"
- Лист МОН України від 25.06.2014 №1/9-335 "Про навчальні плани та програми спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів на 2014/2015 н.р.
- Лист МОН України від 13.08.2014 №1/9-413 "Про організацію навчально-виховного процесу учнів з розумовою відсталістю та затримкою психічного розвитку
- Лист МОН України від 28.08.2014 №1/9-430 До листів Міністерства освіти і науки України від 25.06.2014 №1/9-335 та від 13.08.2014 №1/9-413
- Лист МОН України від 08.08.2013 №1/9-539 "Про організаційно-методичні засади забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами"
- Лист МОН України від 12.10.2015 № 1/9-487 "Щодо організації діяльності інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах"
- Лист МОН України про Постанову КМУ №753 "Про сучасні підходи до навчально - виховного процесу учнів з особливими освітніми потребами"
- Лист МОН України від 29.11.2017 № 1/9- 639 "Щодо Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами"
- Лист МОН України від 18.01.2018 " Щодо навчальної літератури для дітей з особливими освітніми потребами"
- Лист департаменту освіти і науки КОДА від 09.11.2015 № 12-01-13-3061 "Про активізацію впровадження інклюзивної освіти"
Посібник "Інклюзивна освіта від А до Я: порадник для педагогів і батьків"
Укладачі - Н.В.Заєркова, А.О.Трейтяк
Презентація
"Розроблення індивідуальної програми розвитку дитини: початкова школа"
Звіт завідувача ПМПК про діяльність психолого - медико - педагогічної консультації
В основі інклюзивної освіти лежить право на освіту для всіх дітей, проголошене в ряді міжнародних документів: Діяльність психолого-медико-педагогічної консультації направлена на раннє виявлення дітей з особливими освітніми потребами, проведення корекційної роботи з даною категорією дітей практичними психологами, вчителями-логопедами навчальних закладів.Проведення своєчасного виявлення дітей з особливостями психофізичного розвитку, як тих, які перебувають на обліку районної ПМПК, так і невстигаючих дітей загальноосвітніх закладів, нововиявлених дітей-інвалідів та дітей інших категорій ( дітей сиріт).Узагальнення даних про загальну кількість дітей з фізичними та (або) психічними вадами, в тому числі дітей-інвалідів.На діагностичних засіданнях ПМПК обстеження проводиться по методиках "Методика діагностичних відхилень в інтелектуальному розвитку молодших школярів” Стадненко Н.М., Ілляшенко Т.Д., Обухівська Н.М."Методика діагностичних відхилень у розумовому розвитку молодших школярів та старших дошкільників” Стадненко Н.М., Ілляшенко Т.Д., Борщевська Л.В., Обухівська Н.М."Измерение интелекта детей’’ за ред. Ю.З. Гильбуха. На секційних засіданнях практичних психологів та соціальних педагогів, вчителів-логопедів надається інформаційний звіт про проведену роботу ПМПК, загальна кількість дітей з ОПФР (особливостями психофізичного розвитку) в тому числі дітей-інвалідів, кількість проведених діагностичних засідань, дані про організацію індивідуального навчання в ЗНЗ. На секційних засіданнях також роздаються рекомендації щодо оформлення Карти здоров’я стану і розвитку дитини, написання педагогічної, психологічної характеристики, наказів навчального закладу . Діагностичні засідання Броварська районна ПМПК починає із квітня поточного року, обстежуємо дітей , яким продовжено індивідуальне навчання на наступний рік та нововиявлених дітей, згідно заяви батьків, згідно рішення засідання педагогічної ради навчального закладу. Протягом квітня-червня районною ПМПК проводяться діагностичні засідання і в червні робиться загальний наказ по відділу освіти про організацію індивідуального навчання із вересня поточного року. Це дає можливість навчальним закладам, при складанні навчального плану, закласти кошти для організації індивідуального навчання для дітей із особливими освітніми потребами на наступний навчальний рік.
Індекс інклюзії: загальноосвітній навчальний заклад
Пристосування шкільних приміщень до потреб дітей з особливими освітніми потребами
Рекомендації ПМПК до наради керівників ЗНЗ
Методичні рекомендації щодо створення інклюзивного простору в загальноосвітніх навчальних закладах
Коментарi